Cookies helfen uns bei der Bereitstellung von bedarfsverkehr.at. Durch die Nutzung von bedarfsverkehr.at erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies speichern. Weitere Informationen

Corlink (UK)

Aus bedarfsverkehr.at
Version vom 28. November 2018, 21:14 Uhr von Tobias Haider (Diskussion | Beiträge) (Textersetzung - „{{Mikro-ÖV-System“ durch „{{Bedarfsverkehr“)

Wechseln zu: Navigation, Suche
Bedarfsverkehr
Zu diesem Angebot sind nur wenige Informationen verfügbar und wir konnten es noch nicht verifizieren. Bitte überprüfe zur Sicherheit selbst, ob die Angaben (noch) stimmen. Bei Fehlern oder weiteren Infos freuen wir uns über einen Hinweis an projektbeispiele@bedarfsverkehr.at!
  • Wie funktioniert's?
  • Wer kann das Angebot nutzen?
    uneingeschränkt
ungeprüft
Statistik bearbeiten

Die Kennzahlen können sich auf das Kalenderjahr beziehen oder auf das Betriebsjahr, das in dem angegebenen Jahr endet.







  • The minimum notice for booking a journey is 2 hours before intended travel and the maximum is 7 days ahead
  • The service operates between 0800-1800 Monday-Saturday
cornwallpublictransport.info


Study into the Impact of ‘Corlink’ on Social Exclusion (April 2003)

A snapshot survey carried out with the registered ‘Corlink’ passengers showed that:

  • 38% of passengers would not have made the journey at all had ‘Corlink’ not been available.
  • 14% of passengers would have had to get a lift.

Interviews with key service providers in the area show that support for the service is high, and that partnership opportunities could be identified.

The County Council recognise that in order to ensure the longer term sustainability of the Corlink bus services, the average subsidy cost per passenger needs to be reduced. This is despite the advantages that the service brings in providing essential access to services. To this end, the County Council are working with the operators to continually evolve the project and work with the community and operators to identify mechanisms to ensure the high quality, accessible service is maintained whilst reducing the cost of County Council support. The successful Rural Bus Challenge bid in 2004 to expand and enhance the Corlink services in the Bodmin zone will provide an essential means of continuing this work.

cornwall-centre-of-excellence.org.uk